l主題:戰勝試探

l  經文:

1.提摩太後書二章22節

你不要像少年人意氣用事;要跟那些心地純潔、祈求主幫助的人一同追求正義、信心、愛心,與和平。Shun youthful passions and pursue righteousness, faith, love, and peace, along with those who call on the Lord from a pure heart.

2.哥林多前書十章13節

你們所遭遇的每一個試探無非是一般人所受得了的。上帝是信實的;他絕不讓你們遭遇到無力抵抗的試探。當試探來的時候,他會給你們力量,使你們擔當得起,替你們打開一條出路。
No testing has overtaken you that is not common to everyone. God is faithful, and he will not let you be tested beyond your strength, but with the testing he will also provide the way out so that you may be able to endure it.

 

l   大綱:「總有一條出路」There is always a way out.

一、轉移注意力於其他事上Refocus your attention on something else.

二、與敬虔的朋友或小組分享你的掙扎Reveal your struggle to a godly friend or support group.

三、要抵擋魔鬼Resist the Devil

l   回應詩歌:水火

在死蔭的幽谷  主耶穌牽我的手  一步一步  伴我前行
在黑暗的盡頭  感謝主大能保守  主愛擁抱著我

傷心的時候    主是我知心朋友  每時每刻  常相左右

在乾渴的時候  主賜我活水湧流  主愛滋潤了我

主賜我平安無人能奪走  主賜我恩典一定夠我用

      大水不能漫過我身  火焰不能燒著我身  因主與我同經水火

arrow
arrow
    全站熱搜

    truthwaylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()